בת-שיר הוקמה בשנת 2000  ע"י עיריית חיפה. מיום הקמתה מהווה המקהלה מפעל חינוכי אמנותי ייחודי שהפך לאחד מעמודי התווך של העשייה החינוכית המוסיקלית בעיר חיפה.  במקהלה פועלות כיום שלוש קבוצות : מקהלת העתודה גילאי 7-12, המקהלה הייצוגית גילאי 12-18 ואנסמבל זמרי בת-שיר גילאי 18-30. המקהלות מופיעות באירועים עירוניים מרכזיים, כינוסי מקהלות, תחרויות ופסטיבלים ארציים ובינלאומיים. המקהלה משתתפת בקונצרטים ואירועים שונים, בהן היא מבצעת יצירות מקוריות וכן משתתפת בכיתות אמן עם טובי המוסיקאים והיוצרים בארץ. מאפריל 2012 מקהלות בת שיר הפכו למקהלות הבית של התזמורת הסימפונית חיפה.

בינואר 2017 יצאה המקהלה להופיע בסין בהזמנת ממשלת סין.

במהלך חודש נובמבר 2019 הופיעה המקהלה בסידרת קונצרטים ברחבי הארץ עם התזמורת הפילהרמונית בפרוייקט "רקוויאם למלחמה" בניצוחו של יואל לוי

במהלך חודש אוגוסט 2021 הופיעה מקהלת בת שיר בקונצרט משותף עם התזמורת הסימפונית חיפה בביצוע בכורה של היצירה "הארץ – פואמה סימפונית לתזמורת ומקהלה" שנכתבה במיוחד ע"י אהרון חרל"פ, עבורה ועבור התזמורת הסימפונית במסגרת קול קורא לעידוד מלחינים ישראלים.

המקהלה השתתפה בביצוע האופרות "טוסקה", "לה בוהם" ו"כרמן" במסגרת אופרה חיפה.

זאת ועוד הופיעה המקהלה ב-5 קונצרטים מהסרטים ברחבי הארץ יחד עם התזמורת הסימפונית חיפה.

במהלך עונת 21-22 הופיעה המקהלה עם התזמורת הסימפונית בתכנית מיוחדת במסגרת הסידרה הקלאסית בביצוע הרקוויאם של מוצרט בניצוחו של סטנלי ספרבר שהיה מנהלה המוסיקלי של התזמורת הסימפונית חיפה.

גם בעונת 22-23 מתוכננת למקהלת בת שיר פעילות ענפה בשיתוף התזמורת הסימפונית חיפה והאופרה חיפה.

המקהלה הפכה למבוקשת מאד בארץ ומופיעה באירועי תרבות מובילים ביחד עם התזמורת הפילהרמונית, הופעות בפני נשיא המדינה ואירועים ממלכתיים נוספים.